What is this shit?

Mitt foto
Här presenteras och recenseras skön kultur i form av filmer som oftast ligger utanför den pisstråkiga mainstreamen. Betygen beror helt och hållet på författarens humör för tillfället och god smak har sällan företräde. Ett kulturarv som hamnat i garderobens innersta skamvrå ska lyftas fram och främjas! Samtidigt kan den stora massans film ibland få sig ett värdigt omdöme. Det är fritt fram att lufta allehanda åsikter här.

tisdag 13 juli 2010

KILLING SPREE (1987) USA, 88 minuter. Regi: Tim Ritter.



Amatörkalkon som går från kass till horribel.

Tom jobbar hårt med försörjningen. Se bara LP-skivan av svett han har under armen. Han tycks även jobba hårt på att se ut som en nerdekad Michael Schenker*.

Tom Russo (Asbestos Felt) har lite svårt att lita på sin sexiga fru Leeza (Courtney Lercara) eftersom hans tidigare fru bedrog honom. Hans avundsjuka blir inte bättre av att hans sleazige gamle kompis verkar komma jättebra överens med frugan. Dessutom tvingas han jobba långa skift och lämna frun ensam hemma då han vägrar låta henne hjälpa till med försörjningen. En dag hittar han Leezas dagbok och kan där läsa om den ena otrohetsincidenten efter den andra och till Toms förtvivlan verkar den strida strömmen av reparatörer som hälsar på alla hamna i fruns säng. Utom sig av raseri och vansinne börjar han mörda konkurrenterna samtidigt som han håller god min inför Leeza. Tyvärr finns det saker Tom inte känner till...

"Skojig" hallis där begreppet "giving head" får ny innebörd.

Jag var spänd på att se den här rullen eftersom Ritter även gjort en av mina ungdomsfavoriter: "Truth or Dare". Även den en superlågbudgetfilm av mycket våldsam karaktär som också handlar om en snubbe som får tuppjuck efter att frugan horat runt. Man kan undra vad Ritter har för agenda egentligen... I början kan jag le åt det usla skådespeleriet och den urkassa klippningen och jag fnissar gott åt en scen där skådisarna bara låtsas prata. Grejen är den att inga andra ljud är pålagda så man kan faktiskt höra dem andas och smacka med läpparna - lysande!

Oj! Tom har haft rejäla mardrömmar. Ja, så illa att håret har tuperats.

Tyvärr tröttnar jag snabbt på denna rulle då jag sett så mycket amatörsplatter i mina dagar att detta inte ens är roligt. Det mesta ser ut att vara gjort av ett gäng 14-åringar och slutet känns som om det vore skrivet av en femåring. Här spårar det ur totalt och blir så löjligt att man kan undra om ens skitbolaget Troma skulle ta i smörjan med tång (Okej, jag ångrar mig där. Det skulle de nog). Nej, det här var en besvikelse och i ärlighetens namn skulle jag nog inte uppskatta min gamla favorit "Truth or Dare" speciellt mycket i dagsläget heller om jag såg den för första gången nu. Tack och lov att nostalgin kan sprida ett mysigt skimmer även runt en gammal bajskorv!

BETYG: 1/7 Riktigt, riktigt dåligt och amatörmässigt på ett riktigt, riktigt tråkigt vis.

Tjolla kolla, Tom är helt skogstokig med värsta gipshuvudet i näven.

Även om Tom har en och annan häst bortsprungen i stallet är han fortfarande OTROLIGT sexig.

Här har nog stallet brunnit ned...

Jaha...En uppbränd zombie med ett utropstecken ovanför huvudet, eller? Jistanes...

*Gamla hårdrockare vet vem jag talar om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar